fredag 17 december 2010

12.7.2010 12:09:58 Livet är slut men VM går vidare

Nej sån tur har vi naturligtvis inte VM är över för denna gång och förhoppningsvis lämnar den ett lite bättre Syd Afrika efter sig.

Precis som efter julafton vaknar man upp med en symbolisk (eller verklig, lite beroende på hur man firar) baksmälla och den gråa vardagen flinar en elakt i ansiktet. -Beställ olja. Säger den.

Så jag gör väl det och jag VET att Teboil tänker bråka. Teboil är ett väldigt litet företag som inte ännu förlåtit att jag slarvade med en räkning i december (-08!) och företar sig ibland att skicka påminnelsen före räkningen. Troligen för att få stänga mitt konto igen. Jag VET att dom tänker bråka.

Om jag följer med barnen på utfärd till berget och dricker saft så kanske oljan beställt sig själv tills jag är tillbaks. Och kanske, kanske har någon städat också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar