fredag 17 december 2010

20.6.2010 23:13:05 Nästan jätteskräll och brassefotboll

Det må vara hänt att Brasilien-Elfenbenskusten ännu inte är avslutat (och nu gjorde Drogba mål) men matchen är ändå vunnen av Brasilien.

När jag "stack ut hakan" och förutspådde att storleken på vinsten mot Nord Korea skulle bli avgörande för avansemang hade jag inte riktigt räknat med att Brasilien skulle vara så bra att förlusten i den matchen också skulle inverka på målskillnaden (så att säga).

Brassarna spelar hur som helst brassefotboll ikväll.

I övrigt:
Stal Nya Zeeland en poäng mot Italien, helt rättvist till på köpet och vore det inte för Italienarnas skådespelar talang och det uppenbara felbeslutet att sätta en West Brom spelare på topp hade vi kunnat se tidernas skräll i dag.
Målskytten fick för nått år sedan inte förnyat förtroende i Mansfield. Vad deras fans skulle känna sig snopna idag!

Kul att se Ryan Nelsen efter matchen. Han såg ut som en typisk Nya Zeelänsk fårfarmare med sin breda käke och bredare dialekt (någon som minns Flipp & Flopp?).

Paraguay-Slovakien var en småtrevlig historia där Slovakerna var dåliga och Paraguayanerna bättre


Risken med att publicera i förtid visade sig när Drogba gjorde mål medan jag skrev och Kaka blev utvisad sekunden efter jag var klar. Dock vill jag bara säga att om jag hade åkt ut för det som Kaka åkte för hade jag stampat ner motståndaren i marken och ätit upp domaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar