måndag 20 december 2010

14.10.2010 22:21:00 Dansa i neon, måla i tyfon, fylla på olja i storm 2 varning

När jag körde till jobbet idag slutade fläkten blåsa varmt samtidigt som motorn gick jättevarm. Detta är ett typiskt tecken på att kylarvätskan är slut.
När jag så fixadee det träffade jag Fräädrik på Bilmacken och berättade glatt att jag äntligen hittat ett bilfel innan hela bilen havererade.

Detta uttalande var jag mycket nära att få äta upp.

När jag svängde in på infarten hemma lyste oljelampan till för ett ögonblick.
Man skall inte köra bil utan olja.

Kea-market hade öppet så att få tag på olja var inget problem. Att få i den i motorn var aningen knepigare.

Förutom att alla oljedunkar är gjorda så att man måste spilla blåste det kuling. Oljan häldes delvis på framskärmen och delvis på parkeringen. Lite fick ja i till slut och allt är frid och fröjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar