fredag 17 december 2010

3.7.2010 13:23:18 Livets vägskäl

Trots fotbolls-VM går livet i övrigt (till min oförställda häpnad) vidare med getingböllor på vinden, nattliga åkgräsklippar-raider och regn på tvätten som följd. Kanske vore det ändå bäst om hela livet tog en paus fram till 12 juli.

Jag träffade en gammal skolkamrat i matbutiken, vi kan kalla honom Jeppi (helt utan anledning eftersom hans namn är helt ovidkommande för historien), detta möte visade med klarhet hur olika livet kan gestalta sig efter 30.

Han strosade runt i bermuda shorts och luftig skjorta samtidigt som han "en middags handlade", jag kom ångande med en välplanerad lista och hade ganska bråttom hem och två av barnen placerade i en bilkundvagn där dom tutade för glatta livet och således påminde mera om fåglarna på tråden i Pixars kortfilm än om människovalpar.

Jag undrar om han blir lika översvallande glad när han hittar ett bortglömt brev från Plussa innehållande plussa-pengar som jag blev denna morgon?


Andras kommentarer

Vi kan ha fotbollspaus idag om du vill? (6.7.2010 19:22:11)
ia - - 79.133.27.85
Ditt svar på kommentaren:


Skärp dig nu! Livet kan inte ta paus till den 12:te, för jag har tänkt fira födelsedag den 9:nde.. ;p (5.7.2010 01:28:28)
Zweistein - - 87.95.116.96
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar