måndag 20 december 2010

14.11.2010 15:36:45 Högmässa i Korpo kyrka

Vi bestämde oss för att gå på högmässa denna söndag och det var faktiskt riktigt trevligt.
Jag tror inte jag gått i kyrka sedan jag var 15 och tiden kändes inte lika stillastående nu som då. Något lurigt var det att följa med i det lilla häftet man fick och psalm 142 sjöng jag långt tidigare än övriga församlingen.

Stora A och lilla o skötte sig med bravur och Stora I som sov borta försov sig ovanligt lägligt. Lilla o och jag passade på att färglägga hans bil som han tagit med sig i de lugnare partierna.

Nattvardsvinet får 4 solar och extra plus för den generösa mängd det bjöds.

Dagens visdomsord hämtar vi från psalm 138 vers 1: Se till att oljan räcker. Bra att tänka på så här i vintertid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar