måndag 20 december 2010

3.11.2010 21:38:48 Mycket jobb men lite ficklampor

En icke helt även dag kanske man kunde säga i fallet åpab.
Dagen började med att Mia kom in och förde en lång monolog samtidigt som hon hade en usb-sticka i munnen. Det var visserligen ganska roligt och Kim och jag såg säkert ut som fågelholkar. Men sen blev det inte mycket bättre.

Olika sorters höjdare från Finland trillade in (höjdare i sopbranchen alltså) och drack upp mitt kaffe och tog min stol. Den semester skyende arbetsledaren tittade också han in med sonen i släptåg och det blev stimmigt. Conny och jag som är lite blyga smet till Saltvik.

Där var det inte roligt.

Först stannade vi till vid Erik Mattsson och lastade på en bykmaskin. Denna bykmaskin måste jag sedan flytta minst en gång för varje ställe vi stannade på.

Sen fyllde vi vår bil med sopor, städade ur den och fyllde den med problemavfall. Allt detta i mer eller mindre regn och det tog en faslig tid.

Som grädde på moset hade någon obeskrivlig sörja smitit ur sin behållare men då måste även jag smita. Så jag lämnade min kompanjon i smeten och åkte till radion.

Andras kommentarer

Det där såg tomten och du kommer få 3 liter av den obeskrivbara smörjan i julstrumpan.... (3.11.2010 22:35:52)
E - - 79.133.24.54
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar