måndag 20 december 2010

6.10.2010 19:32:59 Otakt och te i butiken

Åkte och handlade efter jobbet idag och hamnade genast i otakt med en medelålders tjej (stor skillnad från en medelålders man). Vid varannan hylla stannade jag i vägen för henne och vid varannan stannade hon i vägen för mig så jag fick köra runt henne. Detta pågick ända till hushållspappret för där ändrar hyllorna placering så där möttes vi i varje hyllgång ända fram till kryddorna och fick stå där och låtsas som om man verkligen skulle köpa konserverade sparrisar medan den andre baxade sig runt ens vagn.

Vid kryddorna (eller den konserverade frukten i sockerlag för att vara exakt) träffade jag Te-Speciallist-Tommy och tog genast tillfälle i akt att åka till tehyllorna och diskutera olika teérs för och nackdelar.

Viktiga analyser 1) Tepåsarna räcker inte längre till två koppar utan 2 påsar till  3 koppar. Alltså har vi förlorat en kvart smak per påse sen förr.

2) Snörena på påsarna är inte längre lika långa utan räcker blott 2 varv runt skeden.

3) Snörena alternativt fästningen av snörena håller inte längre samma kvalitet utan brister så man skuter tepåsen i dataskärmen när man skall vrida ut dom sista goda dropparna.

Det  var av allt att döma bättre förr.

Andras kommentarer

Nja, blir det inte en tredjedel istf en kvart? (6.10.2010 23:15:44)
P - pierre@kamfjord.se - 81.231.40.84
Ditt svar på kommentaren:


Jag läste först otukt, vilket genast fick mig att vakna till. Man skulle nästan vara beredd att byta butik, för i en butik med så högt underhållningsvärde mellan hyllorna kan jag ha fördragsamhet med vad som helst... fast sur korv... (6.10.2010 20:39:38)
spöket - - 79.133.17.200
Ditt svar på kommentaren:


Tack för att du delade med dej av dessa viktiga fakta som en van tedrickare redan märkt, men ej lagt på pränt! (6.10.2010 20:35:19)
Susy - - 79.133.28.187
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar