fredag 17 december 2010

26.7.2010 18:41:21 Boutros-Getingarna Ottelu on valmis

Kampen mot getingarna är avslutad ehuru det är något oklart vem som steg segrande ur den striden.

Böllan hade ju som bekant en bakdörr in i köket och då jag var hem på blixt visit förra veckan fann jag icke mindre än 20 getingar i köket som befann sig i olika stadier av död.

Fiffig som jag är lämnade jag en flaska köpemjöd utan kork för att dränka inkräktarna.

Nog drunknade dom alltid. Runt femtio getingar hade supit ihjäl sig på mjöd (på tal om Vikingamarknaden skall jag vara där på torsdag) men ytterligare ett trettiotal fanns i resten av huset, återigen mer eller mindre döda.
Man kunde nästan tro att mjödet lockat till sig extra getingar.

Nu har jag städslat Ia (verkställande direktör i ab Getingdöd) i frågan och de randiga odjuren är ett minne blott.

Andras kommentarer

Det är mord och inga visor hemma hos er :-O (26.7.2010 21:28:35)
Susy - - 79.133.20.223
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar