måndag 20 december 2010

29.9.2010 12:38:18 Höstrea allt skall bort

Lilla v skulle pröva på att vara själv hos dagmamman ett par timmar idag så jag tog tillfället i akt att starta med det jag skulle gjort för flera veckor sedan.

Imorgon är min sista dag som hemmafru innan vägarna kallar på mig och lastbilen. Det som skulle gjorts under dessa två år (städa vinden och källaren) har inte gjorts men de mål jag satte upp som var lite rimligare och bara för sista veckan har jag börjat med.

Klippa gräset har jag hunnit med. Ungefär en tredjedel är avklarad och om jag lyckas bibehålla energin en timme till kommer jag att vara klar idag. detta beror mycket på att Stora I lovades pengar för att kratta upp eländet och det kräver att jag klipper det först. Pengarna skall tydligen investeras under Open by night vilket satte mig under viss tidspress.
Skumt dock att när det meterhöga gräset är klippt finns blott mossa under.

Jag skulle också vilja vända (mat)komposten och gräva ur trädgårdskomposten (och skaffa fler klintkomposter men det får vänta på lön). Plocka äppel, uteleksaker och sommarpooler.

Vi får se vad jag hinner med.

Andras kommentarer

Blir en tuff dag imorgon då...jobba på bara! (29.9.2010 22:36:46)
Susy - - 79.133.28.187
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar