fredag 17 december 2010

24.6.2010 23:26:08 VM. Vi e vide vi e blåe!

Rent moraliskt vet jag att man skall heja på Danmark och jag gjorde så lite pliktskyldigt i början av matchen. MEN. Japaner Japaner Japaner! Som dom springer som dom kämpar som dom kastar sig. Jag kan inte annat än beundra dessa små fotbollsspelare som är så pigga och energiska.

Och Honda är en riktig stjärna. Precis som när jag passade fram Kim Karlsson i Fram gjorde Honda detsamma idag. Dock av helt skilda orsaker. Honda visste att han kunde få allt beröm trots att han inte gjorde mål, jag visste inte vilket bra läge jag hade och hade jag vetat hade jag skjutit över.

Japan förtjänar, precis som Holland, att gå vidare ur denna grupp trots att det är lte synd om Danmark.

Lite synd har jag däremot svårt att tycka om Italien, oavsett hur mycket dom gråter, dom var inte tillräckligt bra och dom filmar. Dessutom har jag svar på tal åt Markus Birro som berättade vilket Italienhat han som supporter möter under dessa turneringar. Inget argsint dock.

Synd bara att inte Nya Zeeland kunde smyga vidare ur sin grupp, det hade jag unnat dom när det lilla blåbäret till nation nu dock sig igenom gruppen obesegrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar