fredag 17 december 2010

18.6.2010 00:28:27 Sacrebleu!

Frankrike-Mexiko var utan tvekan kvällens stora händelse. Mexikos 2-0 vinst innebär att Mexiko-Uruguay bara behöver sluta oavgjort för att båda lagen skall gå vidare. Även om jag är en förespråkare av fair play (jo faktiskt!) så skulle jag betrakta det som tjänste fel om inte dessa två nationer spelade kryss.

Mexiko hade utan tvekan tur att deras 1-0 mål inte blev avvinkat, men efter det spelade dom på ett imponerande sätt. I lugn och ro passade dom bollen mellan sig opch anföll när läge kom. Frankrike däremot speglade sin coach och fattade ingenting och åstadkom ännu mindre.

När frankrike gick in i turneringen hade jag nästan räknat bort dom men blev imponerad av deras insatts. När jag nu hade vissa förhoppningar på dom var dom värdlösa. Slutsatsen är ändå att kanske betyder ett VM guld -98 lika lite i fotboll som ett brons -94.

I övrigt:
Satte Nigeria sig i en väldigt knepig situation tack vare en onödig utvisning. Även om den grekiska filmningen förde tankarna till Rivaldo 2002. När man dessutom missar öppet mål är man i klistret.

Argentina visade upp propagandafotboll just som jag trodde att Syd Korea skulle göra 2-2 och det räckte mer än väl för att vinna den matchen.

Andras kommentarer

Andra omgångens matcher har faktiskt fått mig att läga pannan i djupa veck. Mitt i allt presteras det effektiv anfallsfotboll och begås defensiva missar. Tidigare hade jag redan bilden klar av hur man försvarar nuförtiden och väntade redan på hur man skulle lösa detta om fyra år (brukar vara så). Nu får vi se i dag om Tyskland , som hittills anfallit bäst, kan fortsätta och om England fortsättningsvis anfaller med boll på target som droppar... Säger inget nu, men det blir olidligt spännande att följa med matcherna här framöver... (18.6.2010 09:53:21)
MV - - 79.133.7.105
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar