fredag 17 december 2010

27.7.2010 23:34:52 Fest med Invalidklubben

Jag skulle lämna åter ett par skor jag lånat hos en lågstadielärare som föredrar att vara anonym (inte utan fog), men trampade rätt in i invalidklubbens medlemsfest.

Här fanns förutom två rullstolbundna, två  misstänkta fall av adhd (varav en visar drag av torrettes), en kommundirektör, en assistent och Smeden som, tja är lite cp i största allmänhet.

Samtliga inblandade pratade olika former av österbottniska och när samtalen tog fart och det var alltid minst tre som pratade samtidigt var det helt omöjligt att hänga med. När samtalen varierar mellan möjligheten att köpa kalsonger på Kantarellen, huruvida man borde be sin flickvän om ursäkt när man slår henne i huvudet med en hammare (oavsiktligt) och kålsalladsvägran av nyttighetsskäl så har jag svårt att tro att ens dom själva visste vad dom pratade om.

Kul hade vi iallafall och nykter var jag när jag kom hem.

Andras kommentarer

Detdär låter som en trevlig upplevelse! Får inte jag komma med dit nästa gång? Snääääääällaaa...? ;) (2.8.2010 13:33:44)
Jack Rodwell - - 85.134.53.104
Ditt svar på kommentaren:


Ett gäng jag skulle ha trivts med! :)) (2.8.2010 08:32:14)
spöket - - 79.133.17.200
Ditt svar på kommentaren:


Låter som du snubblat in på Wolves försäsongsträning ju! (28.7.2010 09:23:19)
Tussilago-XXXXX - - 79.133.4.84
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar