fredag 17 december 2010

24.6.2010 10:56:59 Tivoli med Stora A

Jag har turen att jobba på ett jobb som delar ut tivolibiljetter ibland och jag valde att ta Stora A med mig dit. Delvis för att hon är tillräckligt lång för att åka allt och delvis för att hon fyller år på söndag.

Hoppslott, radiobilar, och snurrande mojänger avverkades innan valet föll på den stora snurran som åker upp och ner. Jag var lite tveksam, visserligen hade hon vågat med allt annat men den här var några klasser värre. Stora A insisterade och tvekade inte heller i sitt beslut innan avfärd. Hon tog sig vatten över huvudet!

Ett varv kom vi innan den stannade uppochner och paniken dök upp hos min medresenär. -Jag vill siigaa aaaav! -Jag vill inte meeraaa!
Och här hamnade jag själv i visst bryderi. Jag kan ju inte just tvinga henne att åka med 5 varv till, men jag kan ju inte heller stanna den, stiga av i farten är inte att tänka på.

För de sista två biljetterna åkte hon betydligt beskedligare små karuseller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar