måndag 20 december 2010

24.9.2010 22:17:45 Duktiga duktiga jag feat Ia

Många duktighetspoäng bör falla över mig idag (fast fler över Ia faktiskt).

Jag har nämligen slängt bort en för liten tröja trots att jag gillar den, slängt bort ett par trasiga skor som är jättesköna och som man kanske kunde ha när man är ute i trädgården och klipper gräset eller så och en trasig Batmankudde jag fick i julklapp i slutet av åttiotalet som är lappad en gång och trasig igen men som jag nog skulle lappa hade jag tänkt.
Tre mogna beslut med gråten i halsen.

Ia vann dock duktighetskampen genom att bjuda hem kaffegäster och städa upp hela huset i kaffegästsskick. Detta flera dagar efter att jag påbörjat "Project Mayhem" där jag skulle ha huset fint tills nästa fredag.

Förutom detta har jag jobbat på dagis idag, jagat kommunen runt i jakt på en komplettsamling dagstidningar från denna vecka (tack Bullerboda, Söderhagen och kommunkansliet) och gått igenom dessa tidningar i jakt på nyheter till morgondagens Lördagsöppet.

Jag har också kommit ihåg att gratta min mor på födelsedagen. Allt detta på bara en dag. Inte illa alls.

Andras kommentarer

Jag förstår din ångest inför det här med att slänga gamla grejor! Har själv blivit duktigare...eller handlar det om mognad?? (25.9.2010 22:42:21)
Lilith - - 79.133.21.179
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar