måndag 20 december 2010

11.10.2010 21:37:54 Gräsänkling

Då Ia är i Korpo denna vecka på grund av hennes fars frånfälle är jag ensam hemma med barnen.

Detta är något jag är van med men det har visat sig att vara hemma med barnen är en sak, att vara hemma med barnen OCH jobba full tid är en helt annan sak.

Morgonen fixade vi bra. Jag var väl förberedd, alla hade kläder färdigt kvällen före och jag hade en tydlig plan. Resan till dagis, eftis, dagmamma och jobb gick smärtfritt.

Resan hem är värre. Återigen att få barnen med sig funkar bra och jag fick lite hjälp av dagmamman som ändå skulle handla. När man väl kommer hem och skall laga middag och göra läxor och hålla ögonen på lilla v och hjälpa lilla o med Moshi Monsters (vilket jäkla namn!) och hålla pedagogiska föreläsningar för Stora I (som hör och häpna verkar tagit skruv, eller åtminstone lite mer än spik) går det lite sämre.

Jag tror det var när jag insåg att jag tagit fram fel köttfärs och fick ett mikroskopiskt sammanbrott som jag insåg att detta med att vara ensam förälder inte är en karriär att satsat på.

Andras kommentarer

Men du klarar det, för du är bra! Och Ia kommer snart hem igen. Sköt om barnen och dej själv nu! (12.10.2010 00:17:28)
Susy - - 79.133.28.187
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar