måndag 20 december 2010

27.8.2010 17:30:52 Lady A A Telephone

Stora A gjorde barnvaktsdebut igår när jag åkte till radion. Jag skrev upp både mitt mobilnummer och numret till studion och förklarade att om det var något viktigt skulle hon ringa studion och om hon bara ville prata kunde hon ringa på mobilen.

Medan jag pratade med Eva uppe på kontoret kom Micke som sänder före mig upp för trappan och ropade att jag hade telefon.

Efter mycket om och men tog jag samtalet (det är nästan omöjligt att höra vad som sägs i telefonen så man måste koppla den till mixerbordet) och fick höra hur Stora A sade -Hej pappa, kan jag få önska en låt?

Vad som är viktigt och mindre viktigt är tydligen helt beroende på personen som ringer.

Idag ringde hon två gånger på min mobil medan jag hämtade lilla o på dagis. En resa som tar i runda slängar tio minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar