fredag 17 december 2010

24.6.2010 11:24:21 Och Mariebad

Som om inte Tivoli vore nog roligt för en dag åkte Stora A och jag med fotbollslekis och simmade. Fröken A har aldrig varit till Mariebad tidigare (till skillnad från mig som varit en hel gång, ärrad veteran jo-jo!) och tyckte det var helt fantastiskt.
Hon hoppade raskt i den djupa bassängen bara för att konstatera att hon inte riktigt kan simma. Anna Å fiskade upp henna och försåg henne med flöten, sen gick det smärtfritt.

Allt var under god kontroll mest hela tiden och den enda som tappade bort sitt barn var Magister Åkerholm, men han hade i gengäld koll på allt annat (allt!).

Jag lovade att fånga upp Stora A om hon åkte vattenrutch så jag ställde mig nedanför och väntade och väntade och väntade. Till slut gick jag upp för att fråga om hon fanns där uppe och fick svaret att "näe här är hon inte", när jag kom ner igen satt hon i bassängen under rutchen och såg ut som en dränkt katt.

Jag passade själv på att provåka och lärde mig då att om man inte hinner sätta sig upp efter sista kurvan gör nerslagshastigheten att man får klor ända upp i bi-hålorna (utan att avslöja vilken väg det kom in).

Andras kommentarer

Det är ju bra att rensa bihålorna ibland i alla fall :) (24.6.2010 17:25:29)
Susy som av förkommen anledning sällan läser din blogg just nu! - - 79.133.20.223
Ditt svar på kommentaren:


Prova fritt fall nån gång! Gjorde det i Skara sommarland för några år sedan.......vatten kan visst fara uppåt under vissa omständigheter(helt emot fysikens lagar) (24.6.2010 14:41:13)
E - - 79.133.24.54
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar