fredag 17 december 2010

3.7.2010 00:35:46 VM kvartsfinaler

Som gammal anglofil är jag en stark anhängare av traditioner. Traditionerna säger att bara Brasilien vunnit vm utanför sin egen kontinent. Det sista vm tipset jag hade kvar sade att Brasilien vinner vm. Således hejade jag på Brasilien.
Brasilien förlorade.

Uruguay-Ghana var en mer komplicerad historia. Uruguay är definitivt det sydamerikanska lag jag gillat bäst men Ghana är å andra sidan hela Afrikas hopp. Jag kunde inte bestämma mig.
Men efter Ghanas missade straff i 120 min kunde det bara finnas en vinnare. Det var Uruguay och dom vann.

Kul dock att se Suarez åstadkomma den utvisningen jag så länge eftersträvat. Utvisningen som frälser laget. Där har jag varit nära två gånger men aldrig nått fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar