fredag 17 december 2010

20.7.2010 22:00:52 JIK-Fram 4-3

4-3 förlust mot JIK är sannerligen inget att skämmas för. Ledning i paus är ju direkt bra t om.

Men skall man titta noggrant på saken var det nog de små söta JIK juniorernas förtjänst i mångt och mycket att vi ledde i halvtid då första passningen på instick inte kom och då måste man skjuta men skottet kom alldeles försent.
Därmed klarade vi oss undan ganska bra och kunde dessutom göra 2 mål på kontring (typ).

Andra halvlek blev en annan historia och mycket tack vare att Lukas H gjorde ett rasande grant mål på direkten och då vaknade alla fjuniga junisar till liv och började spela det spel som dom är bäst på (det kan ha varit ett av Dankas berömda pep-talk i halvtid som fick igång dom men det får vi aldrig veta).

Jag vill passa på att säga att "matchen i matchen" alltså mellan mig och Lukas vann jag med 4-1. Lukas gjorde ett mål och jag träffade honom 4 gånger (2 fot, 1 hälsena och en höft). Målet var dessutom inte mitt fel för jag var och köpte korv när bollen gick in.

Rörd till tårar blev jag också när jag så vilken backjätte Leo växt ut till. Först en alldeles för sen tackling och strax efter en rensning med benskyddet. Det är min pojke det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar