måndag 20 december 2010

12.10.2010 20:37:01 Trafikavdelningen...

...Is the place to be. I alla fall om man skall träffa bekanta tydligen.

Jag brukar säga att man träffar fler personer man känner i matbutiken än på krogen men tydligen träffar man flera man känner i regeringsbyggnaden än i matbutiken.

Redan i receptionen pratade jag med Basse som kommer från samma by som jag. Ytterligare två från den byn jobbade på trafikavdelningen men var inte närvarande i bröderna Mattsson.
Erika Pettersson, vars gudmor är min mormor och som jag träffade hos densamme så sent som i lördags (även om det var första gången på 18 år jag såg henne), satte och gick igenom prepositioner (eller annat jag inte förstår) så jag tittade in och sade hej.

Och på vägen ut träffade jag en lemlänning med barn i samma barnomsorg och en gammal klasskamrat från yrkesskolan.

Skulle jag jobba för landskapsregeringen skulle jag inte hinna jobba utan bara prata gamla minnen med alla jag känner.

Andras kommentarer

Det är faktist det enda man gör i det huset, nämligen pratar med andra, jag vet jobbade där i fem år (27.10.2010 22:13:17)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


Och då missade du ändå SusieQ :) (12.10.2010 22:23:27)
Susy - - 79.133.27.18
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar